LGD na wyjeździe studyjnym Drukuj
poniedziałek, 01 czerwca 2015 12:15

W dniach 26-28 maja 2015r. członkowie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Wrota Wielkopolski, lokalni liderzy, przedstawiciele organizacji pozarządowych i samorządów wzięli udział w wyjeździe studyjnym do położonego w regionie Karkonoszy LGD Partnerstwo Ducha Gór. Celem wyjazdu była aktywizacja lokalnych liderów poprzez wspólne poznawanie dobrych praktyk, oraz pobudzenie zaangażowania społeczności lokalnej w rozwój obszaru objętego LSR i budowanie kapitału społecznego na obszarze powiatu kępińskiego.

img_6113.jpg img_6117.jpg img_6126.jpg

img_6149.jpg img_6152.jpg img_6155.jpg

img_6160.jpg img_6162.jpg img_6166.jpg

img_6168.jpg img_6184.jpg img_6201.jpg

img_6209.jpg

Program merytoryczny i harmonogram wizyty na terenie Partnerstwa Ducha Gór Celem zawierał elementy podnoszenia kwalifikacji lokalnych liderów w dziedzinie wyrobu, sprzedaży produktu lokalnego i promocji regionu, oraz pozwalał na nawiązanie współpracy z liderami z innych regionów.

Miało miejsce spotkanie z pracownikami LGD Partnerstwo Ducha Gór na temat roli LGD jako inicjatora, opiekuna i inkubatora Produktów Lokalnych, promocji i sprzedaży produktów lokalnych i regionalnych (sklepik z produktami lokalnymi), promocji i sprzedaży produktów, legalizacji produkcji i sprzedaży, współpracy z producentami oraz sensem działania lokalnej certyfikacji – marki lokalnej.

Prelekcja na temat Karkonoskiej Marki Lokalnej Skarby Ducha Gór – jako narzędzia wspomagającego marketing produktów lokalnych oraz podnoszenia jakości usług.

Lidzerzy lokalni z obszaru LGD Wrota Wielkopolski dowiedzieli się jakie jest nastawienie usługodawców i producentów na lokalne produkty. Okazało się że Marka Lokalna jest sposobem na zacieśnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi podmiotami z terenu LGD, w celu wspólnej promocji produktów lokalnych oraz regionu.

Zaprezentowano uczestnikom wyjazdu sklep z produktami lokalnymi - Galerię Produktu Lokalnego "Skarbiec Ducha Gór" jako doskonały model sprzedaży produktów lokalnych w oparciu o Galerię Produktu Lokalnego „Skarbiec Ducha Gór”, promocji lokalnych produktów, oraz sukcesy i trudności wynikające z prowadzenia takiego sklepu.

Uczestnicy spotkali się z lokalnymi producentami z terenu LGD Partnerstwo Ducha Gór. Zapoznano się z doświadczeniami lokalnych producentów dotyczących współpracy z LGD Partnerstwo Ducha Gór oraz z galerią produktu lokalnego „Skarby Ducha Gór”. Poznano także korzyści wynikające z posiadania certyfikatu Karkonoskiej Marki Lokalnej „Skarby Ducha Gór” i szczegóły dotyczące legalizacji produkcji, sprzedaży oraz promocji swoich wyrobów.

W programie wizyty znalazły się między innymi odwiedziny i pokazy gospodarstw agroturystycznych zajmujących się wytwarzaniem produktów lokalnych takich jak sery kozie i mięso z owcy wrzosówki, a także warsztaty z wypieku i zdobienia pierników.

 

Ta strona używa plików COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć sie więcej o plikach cookies przeczytaj politykę prywatności.

EU Cookie Directive Module Information